Thursday 4 August 2016

Kulit Wajah Kusam Dan Tidak Berseri? Kenali puncanya..

Hai.. Assalammualaikum..



Wajah yang kusam dan tidak berseri





Wanita biasanya akan berasa sangat tidak yakin sekiranya menghadapi masalah KULIT KUSAM DAN TIDAK BERSERI..  Adakah anda tahu apakah punca kulit kusam dan tidak berseri itu? Meh aku kongsikan apa punca kepada masalah tersebut.. Semoga dengan perkongsian ini akan dapat membantu korang akan tampil lebih yakin dan cantik dihadapan suami masing masing yer..


PENYEBAB KEPADA KULIT KUSAM DAN TIDAK BERSERI :)

1 ) Perokok
Adakah anda seorang perokok? tahukah anda merokok dapat menyebabkan kerosakkan kolagen pada tubuh badan yang dapat membuatkan kulit nampak pucat dan tidak berseri. Zat karsinogenik dalam rokok juga dapat memberi impak yang negatif pada struktur kulit anda..

2)  Tidur Yang Tidak Berkualiti Dan Tidak Mencukupi
Masa tidur yang berkualiti dan mencukupi adalah sangat penting pada tubuh badan manusia setiap hari. Manusia normal memerlukan masa tidur selama 8 jam sehari untuk membekalkan tenaga pada hari seterusnya. Tidur adalah waktu untuk restoratif pada tubuh serta waktu untuk sel kulit memperbaiki diri dan regenerasi. Sekiranya waktu tidur dipendekkan, sel kulit tidak dapat tampil bekerja dengan lebih optimal.. Maka terjadilah lingkaran gelap di bawah mata, kulit menjadi pucat serta badan menjadi lemah.. Jadi, mulai sekarang korang perlu cukupkan waktu tidur korang dengan masa yang secukupnya..

3) Stress
Tahukah anda stress juga menyebabkan kulit berubah menjadi kusam dan hilang serinya..Sekiranya anda mengalami stress sila hapuskan stress tersebut dengan mengadakan aktiviti aktiviti yang lebih mengembirakan anda..Stress akan menyebabkan peningkatan kortisonal yang dapat mempengaruhi pengaliran darah ke kulit dan merosakkan kulit  anda secara perlahan lahan. Hilangkan perasaan marah, sedih atau kecewa anda dengan segera jika untuk mendapatkan wajah yang lebih bermaya dan berseri..

4) Tidak Minum Air Yang Mencukupi
Rasanya kepentingan air dalam tubuh badan sentiasa di ingatkan kepada seluruh masyarakat. Air adalah sangat penting dalam tubuh manusia. Sekiranya kekurangan air di dalam tubuh manusia ianya akan memberi banyak effect yang kurang baik. Untuk erti kata yang lain, sekiranya anda tidak ingin kelihatan tua sebelum masa, minum lah air dengan banyak dan kadar yang ditetapkan okeyh..

5 ) Diet Yang Tidak Teratur
 Sekiranya anda sedang berdiet, anda dinasihatkan untuk mengamalkan diet yang betul.Ada ketikanya diet yang diamalkan tidak dapat diterima oleh tubuh manusia..Sila ikuti pola pemakanan yang disyorkan sekiranya anda ingin berdiet dengan sihat dan betul..

6) Tidak Mengamalkan Sebarang Supplement Untuk Kulit
Adalah disyorkan kepada anda untuk mengamalkan sebarang vitamin yang bersesuaian dengan kulit dan tubuh badan anda.. Vitamin adalah salah satu faktor yang dapat menghalang kulit wajah dari menjadi kusam dan berseri..Disamping itu vitamin juga dapat membekalkan tenaga anda sepanjang hari untuk menjalankan aktiviti anda..


SEKIRANYA ANDA INGIN TAMPIL DENGAN LEBIH GLOWING DAN FLAWLESS TANPA SEBARANG MAKE UP ANDA BOLEH AMALKAN DENGAN SET SEPERTI...
 






Apa Fungsi Kedua Dua Vitamin Di atas?






Testimoni ?







Jom Tampil cantik dengan wajah yang berseri dan Flawless bermula dari sekarang okeyhhhh...;) Untuk sebarang pertanyaan, korang jangan malu malu untuk whatsapp 0175998183.. Insyaallah aku akan guide korang cara yang betul untuk mengamalkan cara pengambilan yang betul ok.. Assalammualaikum..


ZANA HASSAN
SID SHAKLEE
ORDER ( WHATSAPP ONLY ) 0175998183
INSTAGRAM : @zanna_hassan / @anakmummychanteq

No comments:

Post a Comment