Tuesday 10 May 2016

TIPS HILANGKAN JERAWAT DENGAN MENGGUNAKAN BUAH MANGGA




Sedap pulak nampak buah mangga nih..

Bertemu lagi kita di entry kali ni..Hurmm..Kali ni zana nak kongsikan pada hampa TIPS HILANGKAN JERAWAT DENGAN HANYA MENGGUNAKAN BUAH MANGGA...Hampa penah buat tak? Kadang- kadang kita beli banyak-banyak buah mangga kat pasar ingat boleh la habiskan..Tapi belum sempat kita ngap dah lembik..huhuhuhu... Buang macam tu ja..Sayang ooo...Baik kita jadikan buah mangga untuk tips-tips yang buat kita lebih cantik, menarik dan bebas jerawat gitu..

Kadang- Kadang kita tengok orang tua-tua dulu-dulu mana la nak guna krim jerawat segala bagai..Tp, hampa cuba tengok kulit diaorang..Lebih cantik dan takde jerawat kan? Mungkin diaorang gunakan bahan-bahan yang natural yang lebih jimat dan selamat..

Meh zana nak share Bagaimana Cara Menghilangkan Jerawat Hanya Menggunakan Buah Mangga..

πŸŽ€  Tahukah anda akan kulit buah mangga mempunyai AHA yang dapat  menyingkirkan kulit mati hingga kulit boleh mendapatkan sel baru dan membersihkan pori- pori yang tersumbat? Ia juga dapat mencerahkan warna kulit wajah secara sekata dan natural.

πŸŽ€  Cara pertama, ambil kulit buah mangga yang telah masak dan diusapkan pada seluruh wajah anda.. ( gosok-gosokkan pada wajah selama lebih kurang 5 - 10 minit )

Sumber dari google..Tapi korang letak pupur cegitu yer..

πŸŽ€  Cara kedua adalah dengan merebus kulit mangga direbus bersama 2 atau 3 cawan air dan beberapa hirisan lemon sehingga mendidih.
 

Cuci muka tau..Jangan pulak korang tunggu gigit muka korang..satu masalah pulak nanti
πŸŽ€  Biarkan kulit mangga itu sehingga sejuk dan digosokkan pada wajah secara rata. Biarkan selama 10 -20 minit dan dibilas menggunakan air. Lakukan rawatan tersebut seminggu sekali untuk kesan yang lebih menakjubkan ❤

πŸŽ€ Bila kulit cantik, takde jerawat, takde jeragat, baru lah suami bertambah sayang gitew...hehehe πŸ’›


Sumber google..Bila cantik cegini, husband makin sayang ooo..😘

Selamat mencuba😍
#tipscantikuntuksuami
zana

No comments:

Post a Comment